0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Badania jako podstawa projektowania user experience (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2015

  • Autor: Barbara Rogoś-Turek, Iga Mościchowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
71,20 zł
65,68 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,52 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Badania jako podstawa projektowania user experience

Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty. Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań. Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera: - pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu, - plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu, - dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać, - ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy, - przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18443-8
  • ISBN druku: 978-83-01-18315-8
  • Liczba stron: 496
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa	 11

1. Rola badań w procesie projektowania user experience rozwiązań interaktywnych	 21

1.1. User experience projektów interaktywnych 27
1.1.1. Definicja user experience       28
1.1.2. Definicja użyteczności       29
1.2. Proces projektowania zorientowanego na użytkownika       29
1.2.1. Miejsce UX w wodospadowym prowadzeniu projektów 31
1.2.2. Miejsce UX w metodykach zwinnych       32
1.2.3. Badania z użytkownikami w UCD       33
1.3. Klasyfikacja metod badawczych wykorzystywanych w procesie projektowym 37
1.4. Korzyści z wykorzystania badań w projektowaniu       42

2. Przygotowanie do badań z użytkownikami       49

2.1. Plan badawczy 50
2.2. Dobór metody badawczej 53
2.3. Dobór próby i rekrutacja 57
2.3.1. Dobór próby w badaniach ilościowych 57
2.3.1.1. Celowy dobór próby       59
2.3.2. Rekrutacja uczestników badań       59
2.4. Przygotowanie do badań 64
2.4.1. Przygotowanie narzędzia badawczego 64
2.4.2. Organizacja sesji badawczych       65
2.5. Prowadzenie badań       69
2.6. Badania z udziałem dzieci 71
2.6.1. Dlaczego badania z dziećmi są inne niż z dorosłymi       72
2.6.2. Przygotowania do badań z dziećmi       75
2.6.3. Prowadzenie badań z dziećmi 76

3. Badania potrzeb w projektowaniu produktów       79

3.1. IDI, czyli indywidualne wywiady pogłębione       83
3.1.1. Kiedy stosować wywiady indywidualne       84
3.1.2. Rodzaje wywiadów indywidualnych. 86
3.1.3. Przebieg badania                                                       88
3.1.4. Wariacja: diady       94
3.1.5. Analiza       95
3.1.6. Korzyści i ograniczenia wywiadów indywidualnych       96
3.2. Badania kwestionariuszowe 98
3.2.1. Kiedy stosować badania kwestionariuszowe. 99
3.2.2. Przebieg badania 102
3.2.3. Ważne dla UX skale i narzędzia 106
3.2.4. Wariacja: ankieta audytoryjna       108
3.2.5. Wariacja: CATI       109
3.2.6. Analiza ankiet       110
3.2.7. Korzyści i ograniczenia badań kwestionariuszowych       112
3.3. Fokusy, czyli zogniskowane wywiady grupowe       113
3.3.1. Kiedy stosować fokusy 115
3.3.2. Przebieg badania       116
3.3.3. Techniki projekcyjne i zadania praktyczne       121
3.3.4. Fokusownia       129
3.3.5. Moderacja       131
3.3.6. Wariacja: współprojektowanie       133
3.3.7. Analiza badań fokusowych       134
3.3.8. Korzyści i ograniczenia fokusów       135
3.4. Badania etnograficzne: obserwacja i wywiad kontekstowy       137
3.4.1. Obserwacja 137
3.4.2. Wywiad kontekstowy       139
3.4.3. Kiedy stosować badania etnograficzne       141
3.4.4. Przebieg badania 143
3.4.5. Konstrukcja scenariusza wywiadu kontekstowego       149
3.4.6. Prowadzenie wywiadu kontekstowego       152
3.4.7. Wariacja: wywiad kontekstowy z zadaniami       153
3.4.8. Wariacja: shadowing       154
3.4.9. Analiza       155
3.4.10. Korzyści i ograniczenia badań etnograficznych       161
3.5. Badania dzienniczkowe       162
3.5.1. Kiedy stosować badania dzienniczkowe       164
3.5.2. Rodzaje dzienniczków ze względu na formę       165
3.5.3. Rodzaje dzienniczków ze względu na strukturę       169
3.5.4. Przebieg badania       170
3.5.5. Narzędzie badawcze       174
3.5.6. Wariacja: sonda kulturowa       183
3.5.7. Analiza dzienniczków 	187
3.5.8. Korzyści i ograniczenia badań dzienniczkowych       188
3.6. Analiza danych zastanych 	190
3.6.1. Kiedy stosować analizę danych zastanych       191
3.6.2. Warianty analizy danych zastanych       193
3.6.2.1. Desk research       193
3.6.2.2. Analiza zawartości i treści       195
3.6.3. Rodzaje analizowanych treści       195
3.6.4. Jednostki analizy i klucz kategoryzacyjny       196
3.6.5. Korzyści i ograniczenia analizy danych zastanych       200
3.7. Sortowanie kart       201
3.7.1. Kiedy stosować sortowanie kart       203
3.7.2. Rodzaje sortowania kart       204
3.7.3. Przebieg badania   	209
3.7.4. Analiza sortowania kart       214
3.7.5. Wariacja: sortowanie drzewiaste       217
3.7.6. Korzyści i ograniczenia sortowania kart       221

4. Ewaluacja, czyli jak sprawdzić user experience projektu       223

4.1. Zadaniowe testy użyteczności       228
4.1.1. Kiedy stosować zadaniowe testy użyteczności       231
4.1.2. Przebieg badania 	234
4.1.2.1. Liczebność próby i rekrutacja respondentów       234
4.1.2.2. Scenariusz badań i zadania 241
4.1.2.3. Przygotowanie badań       248
4.1.2.4. Prowadzenie zadaniowych testów użyteczności       256
4.1.2.5. Ocena satysfakcji 	265
4.1.3. Różne typy testów użyteczności       270
4.1.3.1. Testy z pomiarem wykonania i testy porównawcze       270
4.1.3.2. Wspólne odkrywanie       272
4.1.3.3. Metoda zaznajamiania	 273
4.1.3.4. Testy mobilne i w terenie       274
4.1.3.5. Testy na makietach i na prototypie       276
4.1.4. Wariacja: Test 5 sekund       278
4.1.5. Wariacja: Czarnoksiężnik z krainy Oz       281
4.1.6. Wariacja: RITE (szybki iteracyjny test i ewaluacja)       281
4.1.7. Analiza i raportowanie wyników badań       287
4.1.8. Korzyści i ograniczenia zadaniowych testów użyteczności       296
4.2.	Eyetracking       298
4.2.1. Kiedy stosować eyetracking       299
4.2.2. Ilu respondentów zaprosić do eyetrackingu       302
4.2.3. Przebieg badania	 303
4.2.3.1. Ograniczenia osobowe i techniczne       304
4.2.3.2. Protokół głośnego myślenia       305
4.2.3.3. Patrzenie swobodne vs. zadania	 306
4.2.3.4. Problemy techniczne i analityczne       307
4.2.4. Metryki analizy       308
4.2.5. Korzyści i ograniczenia eyetrackingu       312
4.3. Zdalne badania ewaluacyjne       314
4.3.1. Moderowane i niemoderowane badania zdalne       314
4.3.2. Zalety i ograniczenia       321
4.4. Ewaluacja emocji w UX       325
4.4.1. Kiedy stosować ewaluację emocji       327
4.4.2. Metody i techniki ewaluacji emocji       328
4.4.2.1. Metody subiektywne       329
4.4.2.2. Metody obiektywne       337

5. Optymalizacja, czyli jak doskonalić projekt	 343

5.1. Analiza statystyk       347
5.1.1. Źródła statystyk       348
5.1.2. Obszary analizy	 351
5.1.3. Dziesięć dobrych praktyk analityka       358
5.1.4. Problemy z analizą statystyk       362
5.1.5. Korzyści i ograniczenia analizy statystyk	 363
5.2. Testy A/B       364
5.2.1. Co testować       366
5.2.2. Przebieg badania                 368
5.2.3. Wariacja: Testy wieloczynnikowe       379
5.2.4. Korzyści i ograniczenia testów A/B       380
5.3. Śledzenie ruchów myszki	 382
5.3.1. Przebieg badania                           383
5.3.2. Analiza wyników	 389
5.3.3. Korzyści i ograniczenia śledzenia ruchów myszki       396

6. Analiza danych i raportowanie       399

6.1. Analiza jakościowa       403
6.1.1. Przygotowanie danych	 404
6.1.2. Analiza danych	 407
6.1.3. Interpretacja danych	 419
6.2. Analiza ilościowa. 424
6.2.1. Przygotowanie danych	 424
6.2.2. Statystyki opisowe       425
6.2.3. Jak określać relacje pomiędzy zmiennymi       430
6.2.4. Jak nie wpaść w pułapkę liczb       436
6.3. Modelowanie oparte na badaniach       438
6.3.1. Persony	 439
6.3.2. Mapa empatii	 443
6.3.3. Scenariusze użytkownika       446
6.3.4. Diagramy i przepływy	 449
6.3.5. Mapowanie podróży użytkownika       451
6.3.6. Macierze	 454
6.4. Komunikowanie wyników badań       456
6.4.1. Struktura raportu badawczego       460
6.4.2. Jak napisać raport, żeby ktoś go przeczytał       467
6.4.3. Filmy wideo	 473
6.4.4. Prezentowanie wyników       475
6.5. Promuj badania w swojej organizacji       489

Indeks	 491

Inni Klienci oglądali również

2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Sztuka - edukacja - kultura - 14 Student jako krytyk i artysta w literackim performance

Monografia pt. Sztuka – Edukacja – Kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozw...
14,90 zł
Do koszyka

Jak w praktyce stosować nowe przepisy prawa pracy obowiązujące w 2018 r.

Publikacja przedstawia opis najważniejszych zmian jakie wejdą w życie w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w 2018 r. Można się z niej dowiedzieć jak przygotować się do tych zmian, co powinni zrobić pracodawcy, i o czym muszą pamiętać w 2018...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 16 "Rozmowy chrystyjańskie" Marcina Czechowica jako komunikat kształtujący wspólnotę arian

Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorz...
28,00 zł
Do koszyka

Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały

Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, naz...
4,49 zł 4,99 zł
Do koszyka

O badaniu życia codziennego

Dzieło Bolesława Prusa. Bolesław Prus, właściwie Aleksander Głowacki herbu Prus, to polski pisarz, prozaik, nowelista i publicysta okresu pozytywizmu, współtwórca polskiego realizmu, kronikarz Warszawy, myśliciel i popularyzator wiedzy, d...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego w warunkach gospodarki rynkowej - Anna Rogacka-Łukasik: Outsourcing w procesie świadczenia usług społecznych jako forma zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego

Zgodnie z art. 20 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów stanowi podstawę ustroju gospodarczeg...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.