0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Badania fokusowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: NIEZBĘDNIK BADACZA

  • Autor: Rosaline Barbour

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 49,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

34,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Badania fokusowe

Badania fokusowe, inaczej zogniskowane wywiady grupowe, to jedna z najbardziej popularnych metod badawczych, stosowanych szeroko w badaniach socjologicznych, psychologicznych i marketingowych. Autorka w książce pokazuje, jak zaplanować i efektywnie przeprowadzić takie badania. Daje wskazówki, jak zapanować nad dyskusją w grupie, a także przedstawia możliwości i ograniczenia tej konkretnej metody badawczej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17690-7
  • ISBN druku: 978-83-01-16539-0
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O serii Niezbędnik badacza (Uwe Flick)	9
	Wprowadzenie do serii Niezbędnik badacza	9
	Czym są badania jakościowe?	10
	W jaki sposób prowadzi się badania jakościowe?	11
	Przegląd Niezbędnika badacza	13
O tej książce (Uwe Flick)	17
Podziękowania	19
Rozdział 1. Wprowadzenie do badań fokusowych	21
	Definicja grupy fokusowej	23
	Struktura książki	24
	Historyczni poprzednicy	27
		Media radiowo-telewizyjne, marketing i public relations	28
		Działalność badawczo-rozwojowa organizacji	29
		Podejścia uczestniczące i nastawione na rozwój społeczności lokalnych	30
		Badania w dziedzinie służby zdrowia i nauk społecznych	31
		Zaangażowanie i debata w ramach dyscyplin	34
		Stosowanie się do wskazówek	35
		Główne stanowiska wobec badań fokusowych	37
Rozdział 2. Prawidłowe i niewłaściwe zastosowanie badań fokusowych	43
	Stosowanie grup fokusowych w fazie wstępnej badań opartych na metodach mieszanych	44
	Tematy „delikatne”	47
	Kiedy nie stosować grup fokusowych	48
		Docieranie do narracji	48
		Docieranie do „nastawień”	49
	Docieranie do „niechętnych”	49
	Docieranie do osób „trudnych do uchwycenia” lub zmarginalizowanych oraz zgłębianie doświadczeń	51
	Ocena korzyści i kosztów	53
		Aktualność i istotność	54
	Pytania „Dlaczego nie?”	55
Rozdział 3. Podstawy badań fokusowych	63
	Grupy fokusowe jako metoda badań jakościowych: możliwości i wyzwania	64
	Tradycje badań jakościowych – którą wybrać?	72
	Dodatkowe korzyści wynikające ze stosowania grup fokusowych	74
Rozdział 4. Projekt badawczy	81
	Wywiady indywidualne czy grupy fokusowe	82
	Podejścia oparte na metodach mieszanych	85
	Triangulacja	88
	Miejsce badań	90
	Dopasowanie moderatora do grupy	92
	Rekrutacja	96
		Rekrutacja a kwestie etyczne	96
Rozdział 5. Dobór próby	103
	Zasady doboru próby w badaniach jakościowych	104
	Skład grupy	106
	Liczba i rozmiar grup	107
	Operat losowania i możliwości porównawcze	108
	Rola przypadku	112
	Powrót w teren i losowanie drugiego stopnia	114
	Grupy istniejące wcześniej	116
		Odróżnianie wypowiedzi „publicznych” od wypowiedzi „prywatnych”	118
	Dobór próby a kwestie etyczne	119
Rozdział 6. Praktyczne aspekty planowania i prowadzenia badań fokusowych	127
	Przygotowanie miejsca badań	128
	Nagrywanie i transkrybowanie	129
		Robienie notatek	131
		Decyzje dotyczące transkrypcji	133
	Rozpoczęcie badań	135
	Umiejętności moderatorów	136
		Jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami	137
	Opracowywanie i wykorzystywanie scenariuszy dyskusji	139
		Ustalanie kolejności pytań i ćwiczeń	140
	Rodzaje materiałów stymulujących	142
		Opracowywanie materiałów stymulujących w celu ułatwienia zadań analitycznych	143
		Robienie bilansu i sprawdzanie materiałów stymulujących podczas badań pilotażowych	146
	Wykorzystywanie grup fokusowych w tworzeniu materiałów stymulujących	148
Rozdział 7. Etyka i zaangażowanie	153
	Wpływ uczestnictwa w badaniach fokusowych	154
	Debriefing	158
	Szczególne okoliczności i wyzwania	159
		Wrażliwe grupy	159
		Badania międzykulturowe	162
Rozdział 8. Generowanie danych	169
	Badanie sposobów formułowania poglądów	170
	Stymulowanie debaty	172
	Docieranie do ram kulturowych	173
	Poszukiwanie wyjaśnień	178
	Kierowanie dyskusją	180
	Wychwytywanie wskazówek	181
	Myślenie porównawcze i przewidywanie analizy	183
Rozdział 9. Wstępna analiza danych	187
	Generowanie danych	188
	Generowanie tymczasowej ramy kodowania	190
	Teoria ugruntowana	193
	Korygowanie ramy kodowania	195
	Modelowanie ram kodowania	198
Rozdział 10. Analityczne wyzwania w badaniach fokusowych	207
	Wykorzystywanie interakcji i dynamiki grupy do celów analizy	208
	Ciągłe porównywanie: różnice między- i wewnątrzgrupowe	209
	Identyfikacja schematów	210
	Skład grupy jako źródło danych pomocne w wyjaśnianiu różnic	213
	Wykorzystywanie dynamiki grupy jako źródła danych w analizie	216
	Uczestnicy badań fokusowych jako „współbadacze”	217
	Badanie złożonych kwestii	219
	Podobieństwa między grupami: zgłębianie zaskakujących kwestii	221
	Milczenie	223
	Pochodzenie i wykształcenie jako źródło danych	224
Rozdział 11. Pełne wykorzystanie potencjału badań fokusowych	229
	Ograniczenia i możliwości	230
	Prezentowanie wyników badań fokusowych	232
	Możliwość przenoszenia wyników badań fokusowych	234
	Możliwości dalszego rozwoju	235
	„Wirtualne” badania fokusowe – przyszłość?	236
	Podsumowanie	239
Słowniczek	243
Bibliografia	249
Indeks nazwisk	267

Inni Klienci oglądali również

40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Kultura profesjonalna menedżerów firm strukturalnych. Teoria, badania, praktyka

Prezentowana Czytelnikowi książka składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz załączników. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy badań kultury profesjonalnej, w tym: teorie profesji, profesjonalizacj...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Pojazdy tramwajowe z niezależnie obracającymi się kołami. Wybrane zagadnienia w zakresie modelowania i badania układu pojazd szynowy-tor w zastosowaniu do pojazdów tramwajowych

Prezentowana praca zawiera wybrane wyniki uzyskane w trakcie realizacji projektu Opracowanie i przetestowanie całkowicie niskopodłogowego tramwajuz niezależnie obracającymi się kołami w skali demonstracyjnej (lider projektu: PojazdySzynowe ...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Wydatki na badania lekarskie pracowników - rozliczanie podatkowe i składkowe oraz ewidencja rachunkowa

Pracodawcy często finansują różnego rodzaju badania lekarskie pracowników oraz – rzadziej - osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych. W takich przypadkach pojawiają się niekiedy wątpliwości, co do możliwośc...
6,44 zł 9,20 zł
Do koszyka

Badania marketingowe. Rozdział 2

ROZDZIAŁ 2 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińsk...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Wnioskowanie statystyczne w badaniach pedagogicznych

W podręczniku autor omawia problematykę metodologii użycia wnioskowania statystycznego w pedagogice (estymacja parametrów, testowanie hipotez, metody analizy wariancji). W sposób dostępny, choć bez uproszczeń przepisów matematyczny...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Zastosowanie analizy klas ukrytych w badaniach ekonomicznych

Niniejsza monografia koncentruje się na analizie klas ukrytych (latent class analysis). Metoda ta została zaprezentowana w kontekście badań społecznych, posługujących się zwykle jako podstawowym narzędziem badawczym testem lub kwestionariuszem, kt&oacu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!