0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

BIM dla managerów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Anger, Bartosz Zamara, Paweł Łaguna

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 69,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

69,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

BIM dla managerów

Niniejsza książka stanowi próbę pokazania wartości, jaką niesie ze sobą BIM dla uczestników sektora budowlanego, szczególnie na stanowiskach związanych z zarządzaniem i organizacją procesu. Mowa tu o osobach średniego i wyższego szczebla decyzyjnego, pracujących przy planowaniu, projektowaniu, realizacji i obsłudze inwestycji budowalnych. Drugą grupą mogą być osoby zaangażowane w doradztwo, consulting i analitykę projektów na każdym etapie cyklu życia obiektu. Decyzje podejmowane na tym etapie rzutują na cały cykl życia obiektu. Celem tej książki jest także popularyzacja wiedzy i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania BIM wśród osób spoza ścisłego grona ekspertów i praktyków.
Pamiętajmy - BIM to nie oprogramowanie! BIM to metodyka ukierunkowana na wymianę informacji w pełnym cyklu życia obiektu budowalnego, dzięki zastosowaniu właściwych procesów, technologii i wykwalifikowanej kadry. Niezależne raporty pokazują, że dzięki wdrożeniu BIM można zredukować koszty całkowite realizacji obiektu na poziomie od 5% do 25%. Co jeszcze ważniejsze, zakłada się, że kompleksowa, poprawnie zaimplementowana strategia cyfryzacji sektora, obejmująca BIM, pozwoli oszczędzić do 33% kosztów cyklu życia obiektu.
BIM jest odpowiedzią na cyfrową rewolucję. Dlatego też każda firma budowlana rozważającą cyfrową transformację, musi brać pod uwagę metodykę BIM, jako główny element strategii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • ISBN: 978-83-01-21722-8
  • ISBN druku: 978-83-01-21393-0
  • Liczba stron: 480
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne   13
Wprowadzenie   15
1. Czym jest BIM i skąd to całe zamieszanie?   19
	1.1. Tradycyjny proces inwestycyjny – co nie działa?  20
		1.1.1. Proces inwestycyjny, czyli: „Będzie pan zadowolony…” 20
		1.1.2. To w końcu projekt czy proces?   23
		1.1.3. Co nie działa?   26
		1.1.4. Sukces projektu czy zbieg okoliczności? 28
	1.2. Zarządzanie informacją   30
		1.2.1. Społeczeństwo informacyjne  30
		1.2.2. Informacja a technologia  30
		1.2.3. Digitalizacja a efektywność w branży budowlanej   33
	1.3. Czym jest BIM i jak to się zaczęło?  36
		1.3.1. Rewolucja informacyjna 36
		1.3.2. Lata 60. XX w  37
		1.3.3. Lata 70. XX w 39
		1.3.4. Lata 80. XX w 41
		1.3.5. Lata 90. XX w 43
		1.3.6. BIM/VDC/Virtual Twin 44
		1.3.7. Problemy z szerokim wdrożeniem   45
	1.4. BIM współcześnie – Polska kontra reszta świata  46
		1.4.1. Wielka Brytania   46
		1.4.2. Finlandia  46
		1.4.3. Norwegia  47
		1.4.4. Szwecja  47
		1.4.5. Stany Zjednoczone Ameryki Północnej 47
		1.4.6. Niemcy 48
		1.4.7. Francja 49
		1.4.8. Singapur  49
		1.4.9. Indie 49
		1.4.10. Czechy 50
		1.4.11. Polska 50
	1.5. Czym BIM nie jest – pseudo-BIM?  51
		1.5.1. Model 3D  51
		1.5.2. Model BIM tworzony niezależnie od dokumentacji 2D 52
		1.5.3. Model o błędnej strukturze bazodanowej 53
		1.5.4. Model bez kluczowych informacji   55
	1.6. Słownik podstawowych pojęć – skąd tyle skrótów?  55
		1.6.1. Model BIM (Building Information Model)  56
		1.6.2. AIM (Asset Information Model)   56
		1.6.3. OIR (Organisation Information Requirements)  56
		1.6.4. AIR (Asset Information Requirements) 56
		1.6.5. EIR (Employer’s Information Requirements)  57
		1.6.6. LOIN (Level Of Information Need)   57
		1.6.7. CDE (Common Data Environment)   57
		1.6.8. BEP (BIM Execution Plan)  57
		1.6.9. MPDT (Model Production and Delivery Table)   58
		1.6.10. MIDP (Master Information Delivery Plan)  58
		1.6.11. TIDP (Task Information Delivery Plan) 58
		1.6.12. COBie (Construction Operation Building information exchange)   58
		1.6.13. BIM 3D  59
		1.6.14. BIM 4D  59		
		1.6.15. BIM 5D  59
		1.6.16. BIM 6D  59
		1.6.17. BIM 7D  59
		1.6.18. IFC (Industry Foundation Classes)   60
		1.6.19. BCF (BIM Collaboration Format)   60
2. Zrozum swoje przedsiębiorstwo 61
	2.1. Zróżnicowane pomysły na sukces w budownictwie  62
		2.1.1. Podmioty w branży budowlanej   62
		2.1.2. Na początku był inwestor…  63
		2.1.3. Projektanci, konsultanci – czas to pieniądz  66
		2.1.4. Wykonawca: jednak będzie pan zadowolony  67
		2.1.5. Reasumując: planuj i monitoruj   67
	2.2. BIM a zarządzanie projektami inwestycyjnymi 69
		2.2.1. O zarządzaniu słów kilka  69
		2.2.2. Rola managera w procesie inwestycyjnym  70
		2.2.3. Sposoby kontraktowania robót budowlanych  74
		2.2.4. Kontrakt tradycyjny na roboty budowlane (Design–Bid–Build)  74
		2.2.5. Zaprojektuj i zbuduj 78
		2.2.6. Pakietowanie, czyli Construction Management   81
	2.3. Lean   84
		2.3.1. Historia 85
		2.3.2. Lean Construction   88
		2.3.3. Narzędzia i techniki Lean  90
		2.3.4. Wykorzystanie Lean w projekcie   93
		2.3.5. Podsumowanie   100
	2.4. Zwinne systemy zarządzania projektami (Agile)  101
		2.4.1. Historia 101
		2.4.2. Model kaskadowy a Agile  102
		2.4.3. Agile na przykładzie Scrum – artefakty, role i wydarzenia 105
		2.4.4. Kontrola efektów pracy 115
		2.4.5. Skalowanie Agile   118
		2.4.6. Podsumowanie   120
	2.5. Święty Graal, czyli proces zintegrowany (IPD) 122
		2.5.1. Redefinicja strategii organizacji   126
			2.5.1.1. Identyfikowanie potrzeby zmian  129
			2.5.1.2. Zdefiniowanie własnych wymagań  130
			2.5.1.3. Zauważenie typowych problemów  130
			2.5.1.4. Analiza korzyści ze stosowania BIM w kontekście nowych kompetencji zespołu   131
			2.5.1.5. Zaczęcie od tego, po co się do tej pory jest w organizacji   132
			2.5.1.6. Angażowanie wszystkich w BIM  133
			2.5.1.7. Wykazanie niematerialnych korzyści  133
		2.5.2. Jak pokonać opór – czyli zarządzanie zmianą  134
		2.5.3. Jak zbudować świadomość – budowa wsparcia dla zmiany wśród zespołu i przełożonych  139
			2.5.3.1. Kadra zarządzająca  139
			2.5.3.2. Zespół   141
			2.5.3.3. Klienci   142
			2.5.3.4. Łańcuch dostaw  142
	2.6. BIM – od wymagań i od celu 142
		2.6.1. Określenie poziomu dojrzałości   143
		2.6.2. OIR 146
		2.6.3. PIM i AIM  149
3. Cele, korzyści i aktywatory – po co to robimy? 152
	3.1. Cele metodyki BIM  153
	3.2. Gdzie BIM się zaczyna, a gdzie się kończy? 156
	3.3. BIM na etapie planowania inwestycji   159
		3.3.1. Główne cele wdrożenia 159
		3.3.2. Audyt dostępnych informacji  160
		3.3.3. Pomiary i inwentaryzacje  161
		3.3.4. BIM a GIS  167
		3.3.5. Studia wykonalności 170
	3.4. BIM na etapie projektowania 172
		3.4.1. Główne cele wdrożenia 172
		3.4.2. Modelowanie stanu istniejącego   174
		3.4.3. Analizy wariantów lokalizacji inwestycji  175
		3.4.4. Tworzenie i weryfikacja modeli   175
		3.4.5. Narady koordynacyjne oceniające modele BIM   176
		3.4.6. Analizy inżynierskie: konstrukcyjna, energetyczna, mechaniczna oraz inne 177
		3.4.7. Przedmiary oraz szacowanie kosztów 178
		3.4.8. Wizualizacja 178
		3.4.9. Parametryzacja modeli 180
	3.5. BIM na budowie  182
		3.5.1. Główne cele wdrożenia 182
		3.5.2. Przetarg na wykonawcę robót – budowa czy jeszcze nie? 183
		3.5.3. Harmonogramowanie i monitoring postępu robót   184
		3.5.4. Kontrola jakości robót – będzie pan zadowolony 2   185
		3.5.5. Dokumentacja powykonawcza – to, co nam wyszło   187
		3.5.6. BHP – gdy mowa o bezpieczeństwie, to nie ma żartów 189
		3.5.7. Logistyka placu budowy i tyczenie robót 190
		3.5.8. Odbiory  190
	3.6. BIM w zarządzaniu majątkiem trwałym   191
		3.6.1. Główne cele wdrożenia 191
		3.6.2. Kontrola zmian w obiekcie  193
		3.6.3. Ułatwiona eksploatacja obiektu   193
		3.6.4. Ułatwione zarządzanie majątkiem ruchomym  195
	3.7. Aktywatory 196
4. Narzędzia BIM – ekosystem oprogramowania 198
	4.1. CDE  199
		4.1.1. Podstawowe cechy   200
		4.1.2. Transparentność   201
		4.1.3. Dokumentacja   201
		4.1.4. Komunikacja  204
		4.1.5. Automatyzacja   204
		4.1.6. Podsumowanie typowych funkcjonalności i platform 205
		4.1.7. CDE jako ekosystem oprogramowania 208
	4.2. Obróbka danych z analiz, pomiarów i inwentaryzacji  210
		4.2.1. Oprogramowanie do obróbki danych z pomiarów   210
		4.2.2. Dane GIS  212
	4.3. BIM 3D – modelowanie i kontrola informacji 213
		4.3.1. Koncepcja  214
		4.3.2. Opracowanie dokumentacji projektowej 216
		4.3.3. Dokumentacja warsztatowa  218
		4.3.4. Koordynacja i weryfikacja modeli   219
		4.3.5. Wizualizacja  220
		4.3.6. Nakładki parametryczne  222
	4.4. BIM 4D – harmonogram   223
	4.5. BIM 5D – kosztorys   225
	4.6. BIM 6D – analizy  227
	4.7. BIM 7D – zarządzanie i eksploatacja   229
	4.8. Produkty końcowe oraz formaty danych, czyli co z tego mam 232
		4.8.1. Formaty wymiany danych  232
		4.8.2. Formaty natywne   232
		4.8.3. IFC 233
		4.8.4. COBie 236
		4.8.5. BCF 240
		4.8.6. XML 241
		4.8.7. Inne 242
	4.9. Sprzęt   243
	4.10. Podsumowanie    244
5. Procesy i standardy – dlaczego warto?  246
	5.1. Poziomy dojrzałości BIM   248
		5.1.1. Klin Bewa-Richardsa 248
		5.1.2. Alternatywne metody badania dojrzałości BIM   250
		5.1.3. BIM samotny kontra BIM dojrzały   251
	5.2. Standardy i podręczniki – Finlandia, Wielka Brytania czy może Singapur?   253
		5.2.1. ISO   256
		5.2.2. BS 1192  257
		5.2.3. COBIM 261
		5.2.4. NBIMS 263
		5.2.5. GSA 265
		5.2.6. STATSBYGG   267
		5.2.7. NATSPEC  268
		5.2.8. Singapore BIM Guide 269
	5.3. Podstawowe dokumenty związane z metodyką BIM i ich rola w procesie   270
		5.3.1. Odpowiedzialność za informacje   272
		5.3.2. Obowiązki w zakresie dostarczania informacji   275
		5.3.3. EIR 280
		5.3.4. BEP 283
		5.3.5. Przedkontraktowy BEP 284
		5.3.6. Kontraktowy BEP   286
		5.3.7. Protokół informacyjny BIM (wcześniej BIM Protocol) 290
		5.3.8. MPDT 291
		5.3.9. MIDP/TIDP  293
		5.3.10. Tabela LOD  294
	5.4. BIM uses (jak to działa?)   296
		5.4.1. Tworzenie i opis aktywatorów  296
		5.4.2. Praca z aktywatorami BIM  297
		5.4.3. Przykład opisu aktywatora BIM   298
		5.4.4. Korzyści z opracowania jasnej definicji aktywatorów 300
	5.5. Kamienie milowe i punkty dostarczania danych (czy za tydzień będzie gotowe?)  301
		5.5.1. Harmonogram ogólny kontra kamienie milowe   302
		5.5.2. Tworzenie kamieni milowych  303
	5.6. Role i odpowiedzialność (kto to ma zrobić?) 305
		5.6.1. BIM Manager   305
		5.6.2. Manager informacji BIM  309
		5.6.3. BIM Koordynator   310
		5.6.4. Bibliotekarz  312
		5.6.5. Inżynier BIM   313
		5.6.6. Lider branżowy BIM 313
		5.6.7. Technik BIM  314
	5.7. Współpraca i komunikacja (proszę przesunąć tę czerwoną ścianę)  315
		5.7.1. Współpraca a proces 316
		5.7.2. Praca w zespole   317
		5.7.3. Współpraca między zespołami realizującymi inwestycje 320
		5.7.4. Komunikacja w pełnym cyklu inwestycyjnym  323
		5.7.5. Spotkania zespołów roboczych  325
		5.7.6. Narady koordynacyjne 326
		5.7.7. Praca zdalna  327
		5.7.8. Wymiana danych i interoperacyjność 329
	5.8. Szczegółowość i zakres modeli (tego nie da się wymodelować!) 333
		5.8.1. Rozwój modeli – LOx 333
		5.8.2. LOgD 334
		5.8.3. LOa 335
		5.8.4. LOmI 336
		5.8.5. LOc 339
		5.8.6. LOP 339
		5.8.7. Zakres modelowania 339
		5.8.8. Biblioteki komponentów 341
		5.8.9. Wyzwania  342
	5.9. Procedury oraz zapewnienie i kontrola jakości 343
		5.9.1. Zapewnienie jakości kontra kontrola jakości  344
		5.9.2. Rola procesów zapewnienia jakości w metodyce BIM 345
		5.9.3. Zapewnienie jakości na poziomie zespołu roboczego 346
		5.9.4. Zapewnienie jakości na poziomie koordynatora modelu federowanego  347
		5.9.5. Zapewnienie jakości na poziomie zamawiającego   350
		5.9.6. Kontrola modeli   351
		5.9.7. Analizy 353
		5.9.8. Podstawowe wymogi związane z ochroną i bezpieczeństwem danych   355
6. Pierwsze wdrożenie – czyli twój pierwszy raz 359
	6.1. Wybór pierwszego projektu 361
	6.2. Budowa zespołu BIM   362
		6.2.1. Lider wdrożenia   363
		6.2.2. Zamawiający  364
		6.2.3. Wykonawca  365
		6.2.4. Rekrutacja  367
	6.3. Procesy   368
		6.3.1. Zamawiający  369
		6.3.2. Wykonawca  376
	6.4. Wybór narzędzi i metod do realizacji strategii informacyjnej 381
		6.4.1. Zamawiający  383
		6.4.2. Wykonawca  388
	6.5. Określenie KPI – mierzenie rezultatów   391
		6.5.1. Specyfika KPI   391
		6.5.2. Zwrot z inwestycji we wdrożenie   392
		6.5.3. OKR 395
	6.6. BIM-owy marketing – jak rozpoznać profesjonalistę  397
	6.7. Identyfikacja podstawowych zagrożeń   400
		6.7.1. Ocena ryzyka procesu informacyjnego: ISO 19650, ISO 31500, PAS 1192-6  400
		6.7.2. Wdrożenie BIM – ryzyko i zagrożenia 402
		6.7.3. Bezpieczeństwo danych 404
		6.7.4. Zagrożenia związane z niewłaściwą implementacją metodyki BIM   407
	6.8. Optymalizacja  409
		6.8.1. Optymalizacja procesów  409
		6.8.2. Teoria ograniczeń   410
		6.8.3. Praca z zespołami   414
		6.8.4. Optymalizacja oprogramowania   414
7. BIM w Polsce 416
	7.1. Gdzie jesteśmy?  419
	7.2. Prawo budowlane  423
	7.3. Prawo zamówień publicznych 424
		7.3.1. SIWZ i OPZ a BIM i EIR  425
		7.3.2. Dopuszczalne wymogi BIM (personel i organizacja)   429
		7.3.3. Formaty plików i rozwiązania IT   429
		7.3.4. Nadmiarowość wymagań technologicznych w stosunku do celów BIM  429
		7.3.5. Cele i aktywatory jako pozacenowe kryteria oceny ofert 429
		7.3.6. Krajowa Izba Odwoławcza  440
	7.4. Uwzględnienie metodyki BIM w treści umów dotyczących procesu inwestycyjnego 441
		7.4.1. Wprowadzenie  441
		7.4.2. Uwzględnienie metodyki BIM w treści umów dotyczących procesu inwestycyjnego  441
			7.4.2.1. Platforma elektroniczna jako podstawa komunikacji stron umowy/ uczestników procesu inwestycyjnego   442
			7.4.2.2. Odpowiedzialność wykonawcy za dokumentację projektową w formie modeli 3D 443
			7.4.2.3. Precyzyjne i wyczerpujące określenie celów i wymogów przez inwestora  443
			7.2.4.5. BIM Managerowie  444
		7.4.3. Metodyka BIM – zagadnienia dotyczące własności intelektualnej   445
			7.4.3.1. Specyfika ochrony projektów architektonicznych oraz programów komputerowych na gruncie prawa autorskiego  445
			7.4.3.2. Kluczowe aspekty prawnoautorskie w umowach dotyczących zastosowania metodyki BIM  446
		7.4.4. Podsumowanie   448
	7.5. FIDIC   448
	7.6. Edukacja w Polsce  450
8. Quo vadis BIM? 452
	8.1. VR/AR   453
	8.2. Prefabrykacja 454
	8.3. Automatyzacja procesu administracyjnego 456
	8.4. Budownictwo zrównoważone 457
	8.5. Robotyzacja – pojazdy autonomiczne   458
	8.6. IoT/Proptech/Digital Twin 459
	8.7. Smart City   460
	8.8. Big Data 462
	8.9. AI – sztuczna inteligencja   463
	8.10. Blockchain, Smart Contracts 464
		8.10.1. Blockchain  464
		8.10.2. Blockchain i BIM   465
		8.10.3. Smart Contracts i sektor budowlany 466
Podsumowanie   468
Bibliografia   473

Inni Klienci oglądali również

77,49 zł 86,10 zł
Do koszyka

O współczesnych praktykach genderyzacji ciała

Książka prezentuje efekty socjologicznych badań i krytycznej refleksji nad kobiecością i męskością. Szczególną uwagę zwraca na cielesny wymiar ról społecznych przypisywanych kobietom i mężczyznom oraz na praktyki kulturowe, które w...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Kalendarz majów

Ten, kto żyje „któryś rok w państwie zmarłych”, a nie chce oślepnąć od odwracania oczu, pisze wiersze odważne i pełne oskarżeń. To wiersze dedykowane świniom, ale zwrócone przeciw ludzkiemu świństwu. Nie odmawia się ich jak pa...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Los na loterii

Callie po raz pierwszy w życiu kupuje los na loterii i wygrywa pięć tysięcy funtów. Spełnia swoje marzenie, by choć na chwilę zmienić otoczenie i wyrwać się z deszczowego Londynu. Jedzie na wybrzeże Amalfi, gdzie poznaje urzekającego Włocha Lucę...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

BILANS 2018. Jak uniknąć błędów przy sporządzaniu sprawozdania finansowego – aktywa bilansu

Opis publikacji Publikacja przedstawia listę najczęściej popełnianych błędów przy sporządzaniu bilansu, a także opisuje, w jaki sposób poszczególne pozycje tego sprawozdania zweryfikować, aby dane wykazane w tej części sprawozdani...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

The Keeper of the Door

Sequel to „The Way of an Eagle”. Max Wyndham is a successful doctor who comes to practice at the English Country. Olga Ratcliffe is Dr. Ratcliffe’s daughter and Max’s employer. Max realizes his attraction to Olga and predicts hi...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Metodyki zarządzania projektami stosowane przez project managerów u operatorów systemu dystrybucyjne

Niniejsza monografia stanowi rezultat analiz przeprowadzonych w latach 2015–2017 przez autorkę należącą do zespołu projektowego z Uniwersytetu Gdańskiego w ramach powołanego konsorcjum. Celem niniejszego badania była identyfikacja i analiza uwaru...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!