0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Andrzej Jaskulski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 179,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 125,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

125,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania

Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk Certified Professional – Inventor.
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk. Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing. Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle. Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.

Materiały dodatkowe dostępne na:
https://it.pwn.pl/plain_site/Artykuly/Autodesk-Inventor-Professional-2019PL-materialy-dodatkowe

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20034-3
  • ISBN druku: 978-83-01-20034-3
  • Liczba stron: 1208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Koncepcja i zawartość podręcznika     25
	1.1. Zawartość programowa      27
	1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia     28
	1.3. Przeznaczenie       28
	1.4. Dodatkowe źródła informacji      29
		1.4.1. Literatura drukowana     29
	1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)    29
		1.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)   30
		1.5.2. Modelowanie części (FBM)     30
			1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego   30
			1.5.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)”     30
		1.5.3. Modelowanie zespołów (FBM)    31
		1.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 31
		1.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)   31
		1.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 32
		1.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie      32
		1.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych   32
		1.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)      33
	1.6. Konwencje zapisu       33
		1.6.1. Akapity specjalne      33
		1.6.2. Sposoby wydawania poleceń    34
			1.6.2.1. Nazwy narzędzi    35
		1.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu    36
		1.6.4. Instrukcja do ćwiczeń     36
2. Informacje ogólne       39
	2.1. Uruchamianie programu      40
	2.2. Interfejs użytkownika      41
		2.2.1. Podstawowe operacje na wstążce    41
			2.2.1.1. Budowa panelu     42
			2.2.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce   43
			2.2.1.3. Zmiana położenia panelu    44
		2.2.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki   44
		2.2.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora   45
			2.2.3.1. Tekstowe menu kursora    46
			2.2.3.2. Kołowe menu kursora    47
		2.2.4. Pasek szybkiego dostępu     48
		2.2.5. Menu Plik       49
	2.3. Podstawy zarządzania projektami     50
		2.3.1. Tworzenie struktury nowego projektu    51
		2.3.2. Uaktywnienie istniejącego projektu    53
		2.3.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu    56
		2.3.4. Projekt kursu R2019-MP.ipj     57
			2.3.4.1. Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2019-MP.ipj     59
			2.3.4.2. Konfiguracja bibliotek Content Center  60
	2.4. Zarządzanie plikami w ramach projektu    62
		2.4.1. Otwieranie pliku      62
		2.4.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia   63
		2.4.3. Zapisywanie kopii pliku     64
		2.4.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon    64
		2.4.5. Tworzenie nowego pliku     64
			2.4.5.1. Szablony     66
	2.5. Elementy okna programu      68
	2.6. Podstawowe operacje konfiguracyjne     70
		2.6.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej    71
		2.6.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji    71
	2.7. Powtarzanie ostatniego polecenia     78
	2.8. Skróty klawiszowe (Alias)      79
3. Przeglądarka obiektów       80
	3.1. Definicje wybranych obiektów     83
	3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce    84
	3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi      85
	3.4. Wskazywanie obiektu      86
	3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki     87
		3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu     87
		3.5.2. Anulowanie wyboru      88
		3.5.3. Wybór wielu obiektów     88
	3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania    89
		3.6.1. Tryby wyboru      90
		3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się   92
	3.7. Edycja obiektu       93
		3.7.1. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora   94
			3.7.1.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions)  95
			3.7.1.2. Inne operacje edycyjne    97
		3.7.2. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem   98
	3.8. Narzędzia pomiarowe      100
	3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania    101
	3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 102
		3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych  103
		3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych  103
	3.11. Karty i filtry przeglądarki      104
	3.12. Wyłączanie elementów podstawowych    105
	3.13. Włączanie elementów podstawowych    106
	3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów    106
	3.15. Zmiana nazwy elementów      107
	3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów   108
	3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania   108
	3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów  109
		3.18.1. Modelowanie zespołu     109
		3.18.2. Pliki prezentacji      112
4. Sterowanie wyświetlaniem      113
	4.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji   115
	4.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu     116
	4.3. Zmiana sposobu budowy obrazu     118
	4.4. Panoramowanie (Pan)      118
	4.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)     119
		4.5.1. Zmiana środka obrotu     120
	4.6. Zmiana powiększenia (Zoom)     121
		4.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)   121
		4.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)   122
		4.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 123
		4.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)   124
	4.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)     125
	4.8. Widok główny (Home View)     126
	4.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków   126
	4.10. ViewCube       127
		4.10.1. Widoki standardowe     130
		4.10.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)   131
		4.10.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)      133
	4.11. Obracanie ograniczone (Constrained)     133
	4.12. SteeringWheels       135
	4.13. Sterowanie nazwanymi widokami     137
5. Wprowadzenie do projektowania części     138
	5.1. Parametryczność       138
	5.2. Model matematyczny konstrukcji     139
	5.3. Model geometryczny konstrukcji     139
		5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne    139
			5.3.1.1. Przykłady parametrów    140
	5.4. Obiekty 3D       141
	5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D     143
	5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych   145
	5.7. Typowy proces projektowania części     146
		5.7.1. Modelowanie części     147
		5.7.2. Redagowanie dokumentacji     148
		5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku  150
6. Szkice i więzy       151
	6.1. Czynności wstępne       151
		6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View)   154
	6.2. Opcje aplikacji       155
	6.3. Ustawienia dokumentu      158
	6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki    159
	6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D     161
	6.6. Szkicowanie       162
		6.6.1. Style obiektów szkicu     163
		6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów    164
		6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu     167
			6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne   173
	6.7. Więzy geometryczne      174
		6.7.1. Typy i symbole więzów     176
		6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych    177
		6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu   179
		6.7.4. Usuwanie więzów      180
		6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów    181
		6.7.6. Stopnie swobody szkicu     183
		6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające     184
	6.8. Więzy wymiarowe      186
		6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych   188
		6.8.2. Ćwiczenia      191
			6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt  192
			6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty  193
		6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)   194
		6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar    195
	6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów    196
	6.10. Automatyczne nakładanie więzów     196
	6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych    199
		6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji    200
		6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary 200
		6.11.3. Narzędzie Tolerancje     201
		6.11.4. Ćwiczenia      201
	6.12. Więzy tolerowane       206
		6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych   207
		6.12.2. Tolerancje globalne     209
		6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych    211
	6.13. Właściwości więzów i wymiarów     213
	6.14. Widoczność więzów      215
	6.15. Linie konstrukcyjne      216
	6.16. Ćwiczenia sprawdzające      222
	6.17. Specjalne techniki szkicowania     223
	6.18. Ćwiczenia sprawdzające      224
	6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów   226
	6.20. Zasady efektywnego szkicowania     232
	6.21. Zadania        234
7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D    239
	7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu      239
		7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu    241
		7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu    242
		7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu    243
			7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu  244
			7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu  246
		7.1.4. Ćwiczenia      247
	7.2. Elementy konstrukcyjne      253
	7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne      253
		7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne   253
		7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne   254
		7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych   254
			7.3.3.1. Wskazówki metodyczne    255
			7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt  256
			7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty  257
			7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty  258
		7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych    258
			7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny   258
			7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 259
			7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny  259
			7.3.4.4. Zmiana wartości więzów    259
			7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego   260
		7.3.5. Ćwiczenia      261
	7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne    266
		7.4.1. Ćwiczenia      266
8. Operacje parametrycznego modelowania 3D    268
	8.1. Elementy szkicowe      271
	8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania    272
	8.3. Elementy okien dialogowych      273
		8.3.1. Opis operacji modelowania     275
		8.3.2. Karta Kształt (Shape)     275
			8.3.2.1. Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek  275
			8.3.2.2. Przycisk rodzaju elementu    276
			8.3.2.3. Przycisk sposobu modelowania   276
			8.3.2.4. Rodzaj „zakończenia” elementu i kierunek modelowania     277
			8.3.2.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu 278
		8.3.3. Karta Więcej (More)     279
		8.3.4. Przycisk podsystemu diagnostycznego   280
	8.4. Definiowanie profilu      281
	8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)     283
	8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)    283
	8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych    284
	8.8. Ćwiczenia       284
		8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude)    285
			8.8.1.1. Wskazówki metodyczne    285
			8.8.1.2. Element bazowy    287
			8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane   291
			8.8.1.4. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next)  292
			8.8.1.5. Wyciągnięcie typu „do” (To)   294
			8.8.1.6. Wyciągnięcie typu „między” (Between)  297
			8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe    300
		8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające     302
		8.8.3. Obrót profilem (Revolve)     302
			8.8.3.1. Wskazówki metodyczne    303
			8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle)    304
			8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next)   307
			8.8.3.4. Obrót pełny (Full)    308
		8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania   311
		8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające     311
		8.8.6. Wskazówki metodyczne     312
		8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep)    312
		8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft)    314
		8.8.9. Żebra (Rib)      320
	8.9. Elementy wstawiane      322
	8.10. Ćwiczenia       323
		8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet)     323
		8.10.2. Fazowania (Chamfer)     328
		8.10.3. Skorupa (Shell)      331
		8.10.4. Pochylenia (Draft)     334
	8.11. Otwory       337
		8.11.1. Elementy okna dialogowego    338
			8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów    338
			8.11.1.2. Metody określania położenia otworów  340
		8.11.2. Pliki definicji gwintów i otworów    342
		8.11.3. Algorytm definiowania otworu    343
		8.11.4. Ćwiczenia      344
			8.11.4.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric)  344
			8.11.4.2. Metoda „liniowo” (Linear)   347
			8.11.4.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch)  351
	8.12. Gwint (Thread)       355
		8.12.1. Ćwiczenia      356
	8.13. Inne operacje modelowania 3D     357
		8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych    358
		8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku   360
			8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern)   361
			8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)  364
		8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)   367
		8.13.4. Podział ściany i części     370
9. Styl obiektów w modelu części      373
	9.1. Przechowywanie stylów i standardów     374
	9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami   376
	9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd    377
	9.4. Wygląd        378
		9.4.1. Wygląd logiczny      379
		9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd    381
		9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd   382
		9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części   383
		9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd    384
		9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd   387
		9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd    389
			9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 389
			9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki  390
		9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd    392
		9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką  394
		9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki    395
		9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)   398
	9.5. Materiał        400
		9.5.1. Właściwości fizyczne     403
10. Właściwości obiektów w modelu części     407
	10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części   409
	10.2. Edycja właściwości      409
	10.3. Edycja iProperties       413
11. Modele wielobryłowe       418
	11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia    418
	11.2. Operacje logiczne Boole’a      421
12. Edycja elementów bryłowych i części     423
	12.1. Sposoby inicjowania operacji     423
	12.2. System diagnostyczny      424
	12.3. System naprawczy      427
	12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych    429
	12.5. Redefinicja obiektów      432
		12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 433
			12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu  434
		12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu   435
			12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu    437
		12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego   438
13. Ćwiczenia sprawdzające      439
14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części    440
	14.1. Typy plików dokumentacji      444
	14.2. Czynności wstępne       445
		14.2.1. Tworzenie pliku rysunku     445
		14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku    447
		14.2.3. Ustawienia dokumentu     448
		14.2.4. Szablony rysunku      449
		14.2.5. Stałe elementy rysunku     450
			14.2.5.1. Edycja układu arkusza    451
			14.2.5.2. Edycja iProperties    452
	14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy   454
		14.3.1. Ustawienia ogólne standardu    459
		14.3.2. Dostępne style standardu     461
		14.3.3. Wartości domyślne obiektów    461
		14.3.4. Style główne i zależne     462
		14.3.5. Style logiczne i określone wprost    462
			14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa   463
			14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard   463
		14.3.6. Warstwy      463
		14.3.7. Styl tekstu      465
		14.3.8. Styl wymiarowania     465
		14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)   467
			14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu   467
		14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia  468
		14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia  474
	14.4. Podstawy tworzenia rzutów     477
		14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu    478
		14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych   483
			14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne   483
	14.5. Podstawy edycji rzutów      486
		14.5.1. Zmiana położenia rzutów     487
		14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów     488
			14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet   489
		14.5.3. Usuwanie rzutów     490
	14.6. Przekroje       491
		14.6.1. Przekrój pełny      492
			14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia  496
		14.6.2. Przekrój częściowy     496
		14.6.3. Przekrój stopniowy     498
		14.6.4. Przekrój łamany      499
	14.7. Szczegóły       501
	14.8. Rzuty pomocnicze      506
	14.9. Przerwania       509
	14.10. Wyrwania       512
		14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem     513
	14.11. Rzuty szkicowane       519
	14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)      522
		14.12.1. Ćwiczenia      523
	14.13. Edycja rzutów i ich elementów     526
		14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów    527
		14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów    529
			14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania   530
			14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi   530
		14.13.3. Pobieranie więzów      532
		14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów  534
		14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju    536
		14.13.6. Modyfikacja innych obiektów    538
	14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku  538
		14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D   539
			14.14.1.1. Więzy      539
			14.14.1.2. Wymiary     540
		14.14.2. Inne elementy opisu rysunku    541
		14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów   541
		14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu   542
			14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru   542
		14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku   543
	14.15. Tworzenie wymiarów      544
		14.15.1. Typ wymiaru      545
		14.15.2. Tryby lokalizacji      546
		14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania    546
		14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia    547
			14.15.4.1. Ćwiczenia     548
		14.15.5. Wymiary liniowe średnicy     549
			14.15.5.1. Ćwiczenia     549
		14.15.6. Wymiary równoległe     551
			14.15.6.1. Ćwiczenia     552
	14.16. Inne narzędzia opisu      555
		14.16.1. Parametryczne osie symetrii     556
			14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia     557
			14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia  560
			14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii   564
			14.16.1.4. Ćwiczenia     565
		14.16.2. Opisy i tabele otworów     566
			14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia  568
			14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia   571
			14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia   574
		14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń   576
		14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni   576
			14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia   577
			14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia   579
		14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia   580
			14.16.5.1. Ćwiczenia     581
		14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia    582
			14.16.6.1. Ćwiczenia     582
		14.16.7. Obiekty tekstowe     584
			14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia  586
			14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia  589
		14.16.8. Linie odniesienia      590
			14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia     591
			14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia  592
		14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika   594
			14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika  595
			14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia   596
			14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia   599
		14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem  601
	14.17. Zarządzanie arkuszami      602
		14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie   602
			14.17.1.1. Ćwiczenia     602
		14.17.2. Usuwanie arkusza      603
			14.17.2.1. Ćwiczenia     604
	14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku    604
	14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku    605
		14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 607
		14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 607
		14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej    608
		14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia   608
		14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej   609
			14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only)  610
			14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia  611
			14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia  613
			14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia  615
			14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia  618
			14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia   619
		14.19.6. Definiowanie własnego obramowania    621
			14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia 621
			14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia 623
		14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia  625
		14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia  626
		14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza   629
			14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia     629
			14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia    630
		14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia 632
		14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia  633
	14.20. Zapis rysunku w innym formacie     634
		14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF    634
			14.20.1.1. Ćwiczenia     635
		14.20.2. Eksport do pliku DWF     638
			14.20.2.1. Ćwiczenia     638
	14.21. Import rysunku w innym formacie     641
		14.21.1. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia  642
		14.21.2. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia   644
15. Modyfikacja projektu części      646
16. Projekt części       647
	16.1. Uwagi metodyczne       649
	16.2. Modelowanie tulei      649
		16.2.1. Czynności wstępne      650
		16.2.2. Szkicowanie profilu     651
		16.2.3. Modelowanie bryły bazowej    654
		16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych   655
		16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia    655
		16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń    657
		16.2.7. Modelowanie otworów     657
	16.3. Redagowanie dokumentacji tulei     662
		16.3.1. Uwagi metodyczne      663
			16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym   663
			16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem    664
			16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa    665
		16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające     665
		16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem   668
			16.3.3.1. Czynności wstępne    669
			16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego   669
			16.3.3.3. Tworzenie wyrwania    670
			16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania   671
			16.3.3.5. Tworzenie szczegółu    672
			16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego   673
	16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji    674
		16.4.1. Osie symetrii      675
		16.4.2. Wymiary       676
		16.4.3. Dołączanie adnotacji     679
			16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu   679
			16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków   681
		16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu   682
	16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej    682
		16.5.1. Wypełnianie pola Opis     685
	16.6. Modyfikacja projektu      686
		16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku    686
		16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu    688
			16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 688
		16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem    689
	16.7. Uwagi końcowe       690
		16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu    690
	16.8. Wydruk dokumentacji      692
	16.9. Zadania        694
17. Wprowadzenie do projektowania zespołów    697
	17.1. Podstawowe pojęcia      698
	17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu   702
	17.3. Zestawienie składników (BOM)     703
	17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki    704
		17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników    705
		17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień   707
18. Zarządzanie strukturą zespołu      710
	18.1. Czynności wstępne       710
	18.2. Zarządzanie składnikami      711
		18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 711
			18.2.1.1. Ćwiczenia     712
			18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych  714
		18.2.2. Usuwanie wystąpienia     715
		18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)  715
			18.2.3.1. Ćwiczenia     715
		18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne  718
		18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia     719
		18.2.6. Zastępowanie wystąpienia     719
			18.2.6.1. Ćwiczenia     720
		18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)  722
			18.2.7.1. Ćwiczenia     722
		18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)  724
			18.2.8.1. Ćwiczenia     724
		18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu  725
			18.2.9.1. Ćwiczenia     725
		18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia     726
			18.2.10.1. Ćwiczenia     726
		18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia     727
			18.2.11.1. Ćwiczenia     728
		18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu   729
			18.2.12.1. Ćwiczenia     730
		18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia 736
		18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop   737
19. Typowy proces projektowania zespołu     738
	19.1. Modelowanie zespołu      738
	19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu     740
		19.2.1. Prezentacje zespołu     740
		19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu   742
	19.3. Modyfikacja projektu      743
20. Więzy montażowe       744
	20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych    745
	20.2. Rodzaje i typy więzów      747
	20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy     749
	20.4. Przykłady więzów      750
		20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)   750
		20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)    751
		20.4.3. Więzy kątowe (Angle)     752
		20.4.4. Więzy styczności (Tangent)     753
		20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)     754
	20.5. Techniki nakładania więzów montażowych    754
		20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain)    755
			20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu   757
		20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble)     758
	20.6. Przeglądanie i edycja więzów     760
		20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów   760
		20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu     762
		20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu     763
	20.7. Ćwiczenia       764
		20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)   764
		20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)    765
		20.7.3. Więzy kątowe (Angle)     766
		20.7.4. Więzy styczności (Tangent)     767
		20.7.5. Więzy wstawiające (Insert)     768
	20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)  769
		20.8.1. Ćwiczenia      770
			20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints)     770
			20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)   771
			20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary  774
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu    776
	21.1. Prezentacje       776
		21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji     778
		21.1.2. Tworzenie sceny      779
		21.1.3. Rozsunięcia składników     779
		21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania   779
		21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji   779
		21.1.6. Usuwanie rozsunięć     780
		21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu   780
		21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć    782
		21.1.9. Zapis ujęcia      783
		21.1.10. Zapis serii ujęć      784
		21.1.11. Animacje montażu i demontażu    784
	21.2. Ćwiczenia       785
		21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny    786
		21.2.2. Rozsunięcia składników     787
		21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania   790
		21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji   791
		21.2.5. Usuwanie rozsunięć     792
		21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu   792
		21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu   794
		21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia)   796
		21.2.9. Animacje montażu i demontażu    798
	21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu     799
		21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu   799
			21.3.1.1. Ćwiczenia     800
		21.3.2. Rzuty nakładane      803
			21.3.2.1. Ćwiczenia     803
	21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu     805
	21.5. Ćwiczenia       805
		21.5.1. Wyłączanie przekrojów     805
		21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu    806
		21.5.3. Wstawianie wykazu elementów    809
		21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji    813
			21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji  815
			21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji  815
			21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji  816
			21.5.4.4. Edycja numerów pozycji   818
	21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów  820
		21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)   820
			21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 820
			21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji   826
		21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części)   826
			21.6.2.1. Ćwiczenia     828
	21.7. Składniki niemodelowane      834
		21.7.1. Ćwiczenia      834
22. Projekt zespołu       838
	22.1. Sformułowanie zadania      839
	22.2. Uwagi metodyczne       842
	22.3. Modelowanie zespołu      842
		22.3.1. Czynności wstępne      842
		22.3.2. Budowa struktury zespołu     843
			22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 844
		22.3.3. Więzy montażowe     844
		22.3.4. Wybrane analizy zespołu     845
		22.3.5. Widoki modelu zespołu     847
			22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku   847
			22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku   848
			22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego  849
	22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 849
	22.5. Tworzenie dokumentacji 3D     850
		22.5.1. Tworzenie sceny nr 1     851
		22.5.2. Tworzenie sceny nr 2     855
	22.6. Redagowanie dokumentacji 2D     857
		22.6.1. Uwagi metodyczne      857
		22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza    858
		22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju     858
			22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji  859
		22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego    860
		22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza    864
	22.7. Zadania        868
23. Zaawansowane techniki projektowania 3D     870
	23.1. Parametry       870
		23.1.1. Ćwiczenia      873
	23.2. Projektowanie adaptacyjne      878
		23.2.1. Ćwiczenia      878
			23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 879
			23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności   880
			23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu   882
	23.3. Technika modeli pochodnych     883
	23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia   885
	23.5. Kinematyczne więzy napędowe     890
	23.6. Więzy prowadzące      892
	23.7. Toczenie        894
	23.8. Szkice 3D       896
		23.8.1. Ćwiczenia      897
24. Obiekty „inteligentne”       906
	24.1. iFeatures        907
		24.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia    907
		24.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia    910
		24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia   912
		24.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia    912
	24.2. iParts        914
		24.2.1. Typy iParts      916
		24.2.2. Tworzenie definicji iParts     917
		24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia  917
			24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart  917
			24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart  920
		24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia  926
		24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia  929
		24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia  929
		24.2.7. Niestandardowe iParts     931
			24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia     931
			24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia     933
	24.3. iAssemblies       936
	24.4. iMates        937
		24.4.1. Ćwiczenia      938
			24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates  939
			24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate  941
			24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate   943
	24.5. iCopy        945
		24.5.1. Tworzenie definicji iCopy     946
		24.5.2. „Inteligentne” kopiowanie     947
		24.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii    951
25. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania   952
	25.1. Instrukcja warunkowa      953
		25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta    953
		25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona    954
	25.2. Ćwiczenia       956
		25.2.1. Analiza zadania      957
		25.2.2. Definiowanie listy wartości    958
		25.2.3. Definiowanie reguły     959
		25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania   965
26. Zarządzanie danymi projektowymi     967
	26.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia    968
	26.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia    969
	26.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia    970
27. Projekt przejściowy       976
	27.1. Kopiowanie projektu      977
	27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole  978
	27.3. Biblioteka Content Center      979
		27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center    981
			27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień  982
		27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center  982
		27.3.3. Tworzenie więzów montażowych    986
		27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia    988
28. Moduły specjalizowane      991
	28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych    992
		28.1.1. Ćwiczenia      992
			28.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi 993
			28.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną  994
			28.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania  995
			28.1.1.4. Spoina kosmetyczna    996
			28.1.1.5. Spoina pachwinowa    996
			28.1.1.6. Obróbka po spawaniu    997
			28.1.1.7. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 998
			28.1.1.8. Rysunek 2D konstrukcji spawanej   999
	28.2. Projekt konstrukcji blaszanej     1000
		28.2.1. Ćwiczenia      1002
			28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 1003
			28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej  1005
			28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania   1006
			28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 1010
29. Modelowanie mieszane 2D–3D      1013
	29.1. Zadanie projektowe      1013
	29.2. Dane wyjściowe      1014
	29.3. Koncepcja procesu projektowania     1014
	29.4. Ćwiczenia       1015
		29.4.1. Budowa modelu 2D–3D     1016
		29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D    1021
30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania   1023
	30.1. Generator ram – ćwiczenia      1024
		30.1.1. Wstawianie kształtowników    1026
		30.1.2. Przycinanie kształtowników    1031
		30.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników   1032
		30.1.4. Edycja kształtowników     1034
		30.1.5. Operacje końcowe     1034
	30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia  1035
		30.2.1. Edycja połączenia gwintowego    1040
		30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego   1041
			30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego     1042
	30.3. Generator wałów – ćwiczenia     1043
		30.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów   1043
		30.3.2. Generator wałów – projektowanie wału   1045
	30.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia   1055
31. Narzędzia analityczne      1063
	31.1. Analizy tradycyjne      1063
		31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia   1064
			31.1.1.1. Podparcia i obciążenia    1065
			31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników   1067
	31.2. Analizy wytrzymałościowe MES     1069
		31.2.1. Ćwiczenia      1070
			31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne   1070
			31.2.1.2. Definiowanie podparć    1072
			31.2.1.3. Definiowanie obciążeń    1074
			31.2.1.4. Obliczenia     1075
			31.2.1.5. Analiza wyników    1076
			31.2.1.6. Zapis modelu MES    1080
		31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia  1081
			31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES   1082
			31.2.2.2. Edycja modelu MES    1082
			31.2.2.3. Obliczenia     1083
	31.3. Analizy dynamiczne      1084
		31.3.1. Sformułowanie zadania     1085
		31.3.2. Wskazówki metodyczne     1086
		31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia 1087
		31.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia  1087
		31.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia   1089
		31.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia    1090
		31.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia   1090
			31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie  1091
			31.3.7.2. Kontakt 2D     1094
			31.3.7.3. Sprężyna     1096
			31.3.7.4. Amortyzator     1098
			31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu   1099
		31.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia    1100
			31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego     1100
		31.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia    1103
			31.3.9.1. Określenie warunków początkowych  1103
			31.3.9.2. Symulacja     1104
		31.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia  1106
		31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia  1109
		31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe     1113
32. Narzędzia prezentacyjne      1116
	32.1. Ćwiczenia       1117
		32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 1117
		32.1.2. Konfiguracja animacji     1118
		32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia    1119
		32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów   1121
		32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny    1121
		32.1.6. Rejestracja animacji     1123
33. Wybrane aspekty efektywności projektowania    1126
	33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D  1126
	33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO)    1128
		33.2.1. Przykład systemu ETO     1130
			33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji  1131
		33.2.2. Budowa systemu ETO     1132
			33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO  1134
		33.2.3. Inne przykłady systemów ETO    1139
34. Zadania dodatkowe       1140
35. Zadania kontrolne       1143
36. Ewolucja systemu Fusion      1148
	36.1. Autodesk Inventor Fusion      1148
	36.2. Autodesk Fusion 360      1149
37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360     1150
	37.1. Interfejs użytkownika      1153
		37.1.1. Główne okno programu     1155
	37.2. Uwagi ogólne       1156
	37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia  1158
		37.3.1. Edycja profilu      1161
	37.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia    1161
	37.5. Edycja modelu części – ćwiczenia     1164
		37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego   1164
		37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego   1165
			37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu   1165
			37.5.2.2. Edycja parametrów modelu   1166
		37.5.3. Edycja swobodna bryły     1168
			37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany   1168
			37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły   1170
			37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego 1171
	37.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia    1172
		37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych   1172
		37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 1174
		37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej      1175
	37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia  1176
	37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia 1180
		37.8.1. Modelowanie składników zespołu    1180
		37.8.2. Więzy montażowe     1187
			37.8.2.1. Edycja więzów montażowych   1192
			37.8.2.2. Zadanie kontrolne    1193
	37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe  1195
38. Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD 1197
	38.1. Informacje o programie Autodesk Inventor    1197
		38.1.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor   1197
		38.1.2. Przed instalacją wersji testowej    1197
		38.1.3. Wymagania programu Autodesk Inventor   1198
	38.2. Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360    1198
39. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM 1199
	39.1. Instalowanie kursu R2019-MP     1199
	39.2. Nauka za pomocą nowszych niż 2019 wersji programu Autodesk Inventor 1200
		39.2.1. Szablony      1201
		39.2.2. Biblioteki stylów     1202
		39.2.3. Zasadnicze pliki kursu R2019-MP    1205
	39.3. Dezinstalacja kursu R2019-MP     1205
Bibliografia        1207
Skorowidz        1209
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(LINK)
Materiały dodatkowe
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Projektowanie nieliniowych układów sterowania

To unikatowa na polskim rynku wydawniczym publikacja traktująca o skutecznych metodach projektowania nieliniowych układów sterowania, które mogą być stosowane w automatyce przemysłowej, robotyce, sterowaniu ruchem i w wielu innych obszara...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Wynagrodzenia 2019 – zmiany w rozliczaniu i wypłacie

"Ustalenie wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych, a także sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Wynagrodzenie pracownika może składać się z wielu elementów. Najczęściej spotykanym s...
88,83 zł 98,70 zł
Do koszyka

Microsoft Excel 2019 Przetwarzanie danych za pomocą tabel przestawnych

Bill Jelen (MrExcel) i Michael Alexander, znani specjaliści zajmujący się programem Excel, służą pomocą w przetwarzaniu danych z dowolnych źródeł z wykorzystaniem tabel przestawnych programu Excel 2019.Dzięki tabelom i wykresom przestawnym...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Aktualne problemy budownictwa. Architektura, projektowanie, technologia

Publikacja jest zbiorem prac naukowych pracowników katedry budownictwa PWSZ w koninie. Poszczególne artykuły dotyczą wybranych zagadnień z tej dziedziny, m.in.: Przebieg procesu inwestycyjnego w aspekcie projektowo-realizacyjnym kościoła...
71,82 zł 79,80 zł
Do koszyka

Microsoft Office 2019 Krok po kroku

Szybka metoda naukiMicrosoft Office 2019Nauka może być łatwa. Osiągnij więcej w krótkim czasie przy użyciu Microsoft Office 2019. Możesz po prostu wyszukać zadanie, które musisz wykonać, albo pracować od deski do deski, pobier...
56,70 zł 63,00 zł
Do koszyka

PODSTAWY PROJEKTOWANIA KONSTRUKCJI STALOWYCH

Podręcznik zawiera podstawowe wiadomości na temat projektowania konstrukcji stalowych. Omawiane w nim zagadnienia są przedstawiane w sposób bardzo szczegółowy, co z dydaktycznego punktu widzenia jest na pewno korzystne. Pożyteczną część p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!