Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
- Co to był szewroletariat?
- Jak zwykły Polak auto zdobywał?
- Dlaczego nasi projektanci i konstruktorzy mieli pecha?
- Jak władza oszukała ludzi na przedpłatach?
- Czemu mały fiat podskakiwał przed Wigilią?
- Za co powinniśmy kochać syrenki?
- Co miał sowiecki premier do Polskiego Fiata?
Dzięki samochodom i za pośrednictwem samochodów Czytelnik pozna życie codzienne, politykę i sytuację ekonomiczną Polski Ludowej. Opisywane przez autora pojazdy są zarazem bohaterami historii – czasem śmiesznej, czasem strasznej, a czasem wręcz absurdalnej. Jest to barwna książka, dziennikarska. Historia motoryzowania ludzi władzy i zwykłych ludzi w Polsce Ludowej nie bez przymrużenia oka.
Książka będzie pasjonującą lekturą dla każdego odbiorcy, a szczególnie dla poszukiwacza absurdów z punktu widzenia perspektywy społecznej. Znajdą w niej także coś dla siebie miłośnicy historii Polski Ludowej, wielbiciele dziejów motoryzacji historycy poszukujący materiału źródłowego (cytaty z prasy, literatury, filmów).
DWA (słowa) O CZTERECH (kółkach) 7 Rozdział I. PIERWSZE POJAZDY, PIERWSZE OFIARY 9 Rozdział II. SPALINY GÓRĄ 19 Rozdział III. CZY PAN TRĄBIŁ? 43 Rozdział IV. CHEVROLETARIAT 61 Rozdział V. MOTORYZACJA À LA POBIEDA 115 Rozdział VI. MOTORYZACJA À LA ITALIA 127 Rozdział VII. TATRY ŹLE SIĘ PROWADZIŁY 137 Rozdział VIII. JAK JA Z CYRANKIEWICZEM JAGUARAMI ROZJEŻDŻALIŚMY 147 Rozdział IX. MOTORYZACJA À LA TOPOLINO 171 Rozdział X. POLONEZ, CZYLI MOTORYZACJA À LA POLONAISE 185 Rozdział XI. JAK LUDOWY POLAK SAMOCHÓD KUPOWAŁ 195 KONIEC JAZDY 217 BIBLIOGRAFIA 227 INDEKS NAZWISK 231 SPIS ILUSTRACJI 253