0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Barbara Orzeł

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,00 zł
18,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe

Książka Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów. Stanowi przewodnik po kulturowych fundamentach zagadnień związanych z informatyką, kreacją programów komputerowych oraz szeroko pojętym nowomedialnym biznesem. Opisuje najważniejsze pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi: algorytmem, interfejsem, personalizacją oraz kreacją nowych zachowań komunikacyjnych.
Autorka rozpoczyna swoje rozważania przywołaniem najważniejszych pojęć dotyczących programu komputerowego oraz prezentacji jego historii. Ważną część monografii zajmują refleksje nad kulturowymi aspektami programowania – pojęciem algorytmu oraz recepcją języków programowania w świetle hipotezy Sapira-Whorfa. W kolejnych rozdziałach analizie poddano kwestie interfejsu (cross-platformowości, tzw. „strategii trzech ekranów”), konsumpcji nowych mediów mobilnych, gier komputerowych (problem przejścia od konsoli do kanału mobilnego) oraz zagadnienie personalizacji i kastomizacji doświadczenia użytkownika. W ostatniej części książki zaprezentowano nowe zachowania komunikacyjne, które powstały w związku z wprowadzeniem aplikacji do różnych dziedzin życia (e-czytelnictwo, inteligentne domy). Podjęte w monografii problemy kierują dyskurs w stronę zmian w kulturowej percepcji aplikacji mobilnych, transformacji pojęć oraz możliwych kierunków zapośredniczonych przez nie przemian.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3267-3
  • Liczba stron: 198
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp. Aplikacja mobilna jako tkanka codzienności / 9

Rozdział 1. Historia i ewolucja języków programowania/programu komputerowego / 15
1.1. Oprogramowanie – program komputerowy – aplikacja (dylematy pojęciowe) / 16
1.2. Historia programu komputerowego – wybór optyki / 17
1.2.1. Kryterium „lingwistyczne” / 18
1.2.2. Kryterium „techniczne” / 23
1.3. Ewolucja programu komputerowego / 29
1.4. Krótka historia aplikacji mobilnych / 32
1.4.1. Krótka historia telefonu komórkowego / 32
1.4.2. Mobilne systemy operacyjne / 33
1.4.3. Transformacje telefonu komórkowego – podsumowanie / 34
1.5. Konkluzje / 35

Rozdział 2. Kulturowe konteksty programowania / 37
2.1. Filozofia algorytmu / 37
2.2. „Credo” programisty – dzieło sztuki czy użytkownik? / 40
2.2.1. Programowanie – „sztuka” czy „rzemiosło”? / 40
2.2.2. Ontologia – komputer a kultura / 42
2.3. Języki programowania w świetle hipotezy Sapira‑Whorfa / 43
2.3.1. „Wieża Babel” (języków) programowania / 44
2.3.2. Nauka języków programowania a hipoteza Sapira‑Whorfa / 46
2.4. Myślenie w języku (?) (analiza na przykładzie języków składni C) / 50
2.4.1. Kultura programowania / 50
2.4.2. Specyfika języków obiektowych / 51
2.4.3. Kreacja w Objective‑C – podejście User Experience Design / 53
2.5. Konkluzje / 57

Rozdział 3. Stopienie się horyzontów interfejsów / 59
3.1. Cloud computing – prolegomena do cross‑platformowości / 59
3.2. „Strategia trzech ekranów” [3 Screen Strategy] / 61
3.3. „Multi‑Ekranowy Konsument” [Multi‑Screen Consumer] / 65
3.4. Analizy systemów operacyjnych (mobile vs PC) / 70
3.5. Płynna rzeczywistość medialna – Responsive Web Design / 75
3.6. Konkluzje / 77

Rozdział 4. Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji marketingowej / 79
4.1. Aplikacje mobilne jako mikrokosmos potrzeb społecznych (?) / 80
4.2. Kontekst marketingu mobilnego / 84
4.3. Marketing aplikacji mobilnych [Mobile App Marketing] / 86
4.4. Mobile jako nowa rzeczywistość marketingowa (?) (prezentacja przykładów) / 90
4.5. Konkluzje / 94

Rozdział 5. Transformacje gry komputerowej w dobie aplikacji mobilnych / 95
5.1. Status gry komputerowej w kulturze / 95
5.2. Gra „na wynos” – konsole przenośne a zmiana technologiczna i kulturowa / 98
5.3. Ewolucja gry w kanale mobilnym. Trzy „epoki” w grach na telefon komórkowy / 102
5.4. Trendy w grach mobilnych. Na czym polega fenomen FarmVille, Angry Birds, Candy Crush Saga? / 105
5.5. Konkluzje / 111

Rozdział 6. Konteksty post-masowości – personalizacja i kastomizacja doświadczenia użytkownika / 113
6.1. Kultura „Ja” / 113
6.1.1. Kultura indywidualizmu a personalizacja, kastomizacja – kwestie definicyjne / 114
6.1.2. „Self” – selfie, self‑tracking / 117
6.2. Smartfon jako manifestant osobowości / 121
6.3. Aplikacje mobilne: interfejs spersonalizowany – interfejs osobisty / 124
6.4. Konkluzje / 126

Rozdział 7. Mobilne start‑upy / 127
7.1. Innowacyjność / 127
7.2. Start‑up / 129
7.2.1. Czym jest start‑up? Problemy definicyjne / 130
7.2.2. Metoda Lean Start‑up / 134
7.3. Modele biznesowe dla mobilnych start‑upow / 136
7.3.1. Model C‑P‑S (Customer‑Product‑Solution) / 136
7.3.2. Business Model Canvas i model Lean Canvas / 137
7.3.3. Crowdfounding / 140
7.3.4. Social Gaming / 142
7.3.5. Freemium / 143
7.4. Kinetise – studium przypadku / 146
7.5. Konkluzje. Start‑upy a kontekst kultury ryzyka / 147

Rozdział 8. Aplikacje mobilne a nowe zachowania komunikacyjne / 151
8.1. „Środek przekazu sam jest przekazem” (?) / 151
8.2. Śmierć książki i prasy drukowanej (?) / 154
8.3. „Neuroza Narcyza” albo „zlajkuj moje selfie” / 157
8.4. Przestrzeń „kontrolowana” – przestrzeń aplikacji / 160
8.4.1. Inteligentny dom i Internet Rzeczy / 161
8.4.2. Drony / 164
8.5. „Syndrom stacji pogodowej” – aplikacje mobilne w modelowaniu codzienności / 165
8.6. Konkluzje. Aplikacja mobilna jako jednostka prędkości kultury (?) / 166

Zakończenie / 169
Bibliografia / 175
Summary / 193
Resume / 194
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Kod talentu Jak zostać geniuszem

Przetłumaczony na trzynaście języków bestseller nareszcie w Polsce! Dlaczego brazylijscy piłkarze w latach 50. XX w. zaczęli nagle gromić najlepsze drużyny świata Czy Michał Anioł był, jako dziecko, przeciętny chłopcem, którego nauc...
18,17 zł 20,19 zł
Do koszyka

Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR?

Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, musisz przejść pewien proces. Zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie ustalenie i głębokie przemyślenie kilku kluczowych rzeczy...
17,01 zł 18,90 zł
Do koszyka

Jak zdobyć supermoce

Iga nie chce już być zwyczajną dziewczyną. Wierzy, że udział w castingu do popularnego serialu pomoże jej się zmienić. W tajemnicy przed tatą wyrusza w samotną podróż do Warszawy, gdzie odbywają się przesłuchania. Jedzie tam z nowo poznanym Olki...
90,00 zł 100,00 zł
Do koszyka

Statystyczna i ekonometryczna analiza przestrzennych zjawisk ekonomicznych. Metody i zastosowania

Książka stanowi przegląd narzędzi i metod ilościowych przydatnych do analiz różnych aspektów zjawisk gospodarczych z perspektywy przestrzennych i przestrzenno-czasowych tendencji i prawidłowości oraz zawiera przykłady rozwiązań konkretnyc...
42,48 zł 47,20 zł
Do koszyka

Jak przygotować się do zmian 2020. Podatki,rachunkowość,prawo pracy,ZUS

Jest to jedyna na rynku publikacja, która w praktyczny sposób przygotowuje Czytelników do stosowania nowych przepisów podatkowych, rachunkowych, prawa pracy i ZUS, które zaczną obowiązywać w 2020 r. Opracowanie zawier...
12,72 zł 14,13 zł
Do koszyka

Władimir Putin jako lider

Lider światowej polityki. Zarazem szpieg i wojskowy. Specjalista i sportowiec. Kim jest Władimir Putin? Jakie sekrety jeszcze skrywa, podejmując działania na rzecz przywrócenia należnego miejsca potędze Rosji?

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!