Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Żyjąc w grupie społecznej, wywieramy na siebie wpływ. Sprzedawcy próbują nas przekonać do swoich produktów, politycy – podnieść słupki popularności swoich partii. Wpływamy na swoich współpracowników, partnera, rodzinę. Czy każde z tych oddziaływań jest manipulacją? Jaki jest związek pomiędzy manipulacją a kłamstwem i oszustwem? Czy potrafimy zmanipulować samych siebie? Jak wygląda manipulacja w bliskich związkach/w pracy?
Przedstawiamy książkę, która jest kompendium wiedzy na temat manipulacji społecznej. Zawarte w niej informacje pozwolą nam odróżnić manipulację od innych form wywierania wpływu, dostrzec przejawy manipulacji w życiu społecznym oraz, co najważniejsze – przeciwdziałać jej.
CZĘŚĆ I. ZAMIAST WSTĘPU 7 *** (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 9 Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 13 Rewizja obiegowych pojęć manipulacji (Mirosław Karwat) 32 Kłamstwo a manipulacja (Katarzyna Cantarero) 60 CZĘŚĆ II. MANIPULACJA W REKLAMIE, W SPRZEDAŻY I W INTERNECIE 83 Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego (Józef Maciuszek) 85 Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie (Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb) 118 Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych (Julita Koszur) 131 Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych (Wojciech Wądołowski) 156 CZĘŚĆ III. MANIPULACJA W RELACJACH PARTNERSKICH I ZAWODOWYCH 181 Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach (Eugenia Mandal) 183 Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy (Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak) 211 Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów (Dariusz Galasiński, Justyna Ziółkowska) 235 CZĘŚĆ IV. MANIPULACJA W POLITYCE 259 Zakres manipulacji politycznej (Mirosław Karwat) 261 Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej (Wojciech Cwalina, Paweł Koniak) 299 CZĘŚĆ V. PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI 345 Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny (Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk) 347 Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji (Tomasz Jankowski, Mateusz Zatorski) 367 Indeks nazwisk 407 Indeks rzeczowy 419 O Autorach 423