0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Książki: Pedagogika specjalna

Pedagogika specjalna to interdyscyplinarna dziedzina wiedzy zajmująca się rozwojem dzieci ze specjalnymi potrzebami wychowawczymi. W jej skład wchodzi nie tylko teoretyczny opis trudności w rozwoju i funkcjonowaniu społecznym u dzieci, ale także zagadnienia wsparcia, terapii, edukacji czy rehabilitacji.

Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej jako jednego z istotnych działów nauk pedagogicznych w ogóle oferuje klasyczny już podręcznik „Pedagogika“ pod redakcją Zbigniewa Kwiecińskiego i Bogusława Śliwerskiego. Ważnym dopełnieniem i pomocą naukową dla osób pracujących na co dzień z osobami z niepełnosprawnościami będzie także „Słownik pedagogiki specjalnej“ Małgorzaty Kupisiewicz, w którym zawarto hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności.

Pozostałe pozycje z tej kategorii skupiają się na różnych rodzajach niepełnosprawności wśród dzieci, szczegółowo omawiają także zagadnienia związane z funkcjonowaniem społecznym i nauką szkolną, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kształceniem integracyjnym oraz dydaktyką specjalną.

Tej ostatniej poświęcony jest dwutomowy podręcznik „Dydaktyka specjalna“ – tom pierwszy nosi podtytuł „Od wzorca do interpretacji“, tom drugi „Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych“. Oba stanowią kompendium wiedzy z zakresu dydaktyki specjalnej.

Z myślą o nauczycielach i pedagogach powstał przewodnik „Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczyciela“ Jenny Thompson. Autorka w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, rozumieć i wspierać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w codziennej pracy szkolnej. Opisuje także szczegółowe przypadki uczniów z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym oraz niepełnosprawnością słuchową i wzrokową.