Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Niezbędny przewodnik dla nauczycieli akademickich, edukatorów oraz innych osób, które zawodowo zajmują się dydaktyką medyczną.
Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem od dawna, czy też dopiero zaczynasz pracę w edukacji, na pewno masz już własny pogląd na temat procesu kształcenia, poparty zapewne własnymi doświadczeniami edukacyjnymi. Niejednokrotnie przecież byłaś/byłeś uczestnikiem zajęć dydaktycznych i wiesz, że niektóre były doskonale przeprowadzone, a niektóre na nieco gorszym poziomie.
Niniejsza książka stanowi podstawę do autorefleksji nad tym, jakim ja jestem nauczycielem. Jak mogę uczyć najefektywniej i najskuteczniej.
1. Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka 1 2. Nauczyciel 9 Wybrane aspekty etyczne w pracy nauczyciela akademickiego – Bogusław Zapart 9 Psychologiczne aspekty uczenia się. Zakres kompetencji psychologicznych nauczyciela – Katarzyna Sitnik-Warchulska 17 Nauczyciel i student w procesie kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka 29 Kompetencje medialne nauczyciela akademickiego – Katarzyna Herda-Płonka 35 3. Wybrane elementy procesu kształcenia 41 Klasyfikacja celów kształcenia. Koncepcje taksonomiczne celów kształcenia – Grażyna Krzemień 41 Autorski program nauczania a dobór treści kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 51 Metody nauczania w dydaktyce szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 56 Inne elementy składowe procesu nauczania. Formy nauczania – środki dydaktyczne – zasady nauczania – plakat konferencyjny – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 78 Kontrola i ocena procesu dydaktycznego – Katarzyna Herda-Płonka 84 4. Przykładowe scenariusze zajęć opracowane przez słuchaczy studiów doktoranckich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach 93 Scenariusz I. Stwardnienie rozsiane jako przykład schorzenia demielinizacyjnego – Natalia Niedziela 94 Scenariusz II. Mszaki – treści uzupełniające dla przedmiotu botanika farmaceutyczna – Dorota Smolińska 103 Scenariusz III. Stosowanie substytutów cukru w produkcji żywności niskoenergetycznej – Justyna Nowak 109 Scenariusz IV. Niedomykalność zastawki mitralnej – Anna Leopold-Jadczyk 117 Scenariusz V. Tłuszcze w żywieniu człowieka – Aneta Koszowska 124 Scenariusz VI. Diagnostyka gruźlicy – Dagmara Jaworska 129 Scenariusz VII. Metody antykoncepcyjne – regulacja narodzin – Aleksandra Ruci 135 Scenariusz VIII. Interakcje leków z żywnością i suplementami diety jako problem społeczny – Magdalena Stafińska 138 Scenariusz IX. Wiem, co jem. Skład chemiczny żywności – Karina Wengel-Woźny 145 Scenariusz X. Postępowanie lekarskie w migotaniu przedsionków (AF) – Beata Białkowska 149 Scenariusz XI. Metody łagodzenia bólu porodowego – Agnieszka Bąk 164 Scenariusz XII. Zapalenie naczyń – diagnostyka różnicowa i leczenie – Anna Krajewska-Wojtyś 168 Piśmiennictwo 171 Aneks – przykładowe arkusze ewaluacji 179 Skorowidz 185